Na bieżąco odpowiadamy na zapotrzebowanie zgłaszane przez klientów, wprowadzając nowe funkcjonalności i ułatwienia w obsłudze platformy dla sygnalistów. Poniżej omawiamy zmiany, które udało się zaimplementować w ostatnim czasie.
Wprowadziliśmy dodatkowe możliwości oznaczania zgłoszeń sygnalistów w panelu administracyjnym. W każdym momencie osoba rozpatrująca zgłoszenie będzie mogła nadać mu dodatkową etykietę, czy zostało ono potwierdzone (w całości lub w części), nie jest potwierdzone lub w ogóle nie było rozpatrywane. Ostatnia opcja przewidziana jest na okoliczność, kiedy zgłoszenie nie dotyczy przypadków naruszeń przewidzianych w procedurze klienta lub w ogóle nie jest związane z naruszeniami prawa lub wewnętrznych regulacji. Kategorie można zaznaczać i odznaczać w szczegółach każdego zgłoszenia.

Pojawiła się możliwość wpisania miejsca zgłoszenia przez użytkownika platformy, niezależnie od tego, jak je określi sygnalista w formularzu zgłoszeniowym. Ta opcja może okazać się przydatna, kiedy wspólny kanał whistleblowing-owy przez aplikację prowadzony jest dla więcej niż jednej spółki. Wpisanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie, pomaga administratorom systemu porządkować informacje według kryterium miejsca dla celów sprawozdawczych.

Sprawozdania podsumowujące zgłoszenia zebrane na platformie zostały uzupełnione także o informacje, które z pojedynczych zgłoszeń zostały zakwalifikowane do tej samej sprawy. Pod jednym numerem sprawy może pojawiać się dowolnie wiele zgłoszeń. Zanim wygenerujemy raport okresowy należy nadać wspólny numer sprawy w szczegółach każdego z łączonych ze sobą zgłoszeń. Dla odbiorców raportu będzie to bardziej czytelne, zwłaszcza gdy duża liczba zgłoszeń odnosi się do tego samego naruszenia i wewnętrzna komisja etyki rozpatruje je w tym samym postępowaniu wyjaśniającym. -> ![]()
fragment raportu okresowego
Na platformie dostępna jest też funkcjonalność nazywana zgłoszeniami wewnętrznymi. Powstała z myślą o klientach, którzy na co dzień korzystają ze wsparcia Linii Etyki i pośrednictwa jej ekspertów w przekazywaniu zgłoszeń od sygnalistów, jednak czasami mają potrzebę dodania na platformę zgłoszenia przyjętego innym kanałem samodzielnie. Takie zgłoszenia pozostają niewidoczne dla administratorów Linii Etyki i są w całości obsługiwane przez klienta.


Zgłoszenia wewnętrzne można dodawać z poziomu rejestru zgłoszeń. Wprowadzono tam nową możliwość odfiltrowania tej kategorii zgłoszeń w widoku rejestru. Dodatkowo, administrator systemu może zgłoszeniu wewnętrznemu nadać osobną datę w szczegółach zgłoszenia. To opcja, która pozwala dokładnie zdefiniować czas przyjęcia zgłoszenia. Będzie przydatna do uzupełnienia informacji, jeżeli zgłoszenie przyjmowane jest poza systemem i moment jego złożenia przez sygnalistę nie jest momentem zarejestrowania zgłoszenia na platformie.